ČJ |
Co tě čeká? Upevníš si tvar písmene S. Vyhledáš písmeno S v textu a napíšeš velké tiskací S. Seznámíš se s psacími tvary písmene S a tyto tvary vyhledáš v textu (zatím je nebudeš psát). Seznámíš se s písmenem M. Najdeš písmeno M ve slovech. Rozlišíš krátké a dlouhé slabiky. Budeš trénovat uvolňovací cviky. Ruka leží při uvolňovacích cvicích na lavici a posouvá se po papíře. Živá abeceda (UČ) s.29, 30, 32, 49. 82
|
DÚ - Zahraj si s rodiči hru na procvičování různých tvarů písmene S. UČ s. 30 (malé tiskací s, malé psací s, velké tiskací S, velké psací S). Dbej na správný úchop a správné tahy při psaní. Všechny svislé čáry píšeme shora dolů. Pokud děti zvládnou složit dohromady trojhlásková slova, můžete s nimi trénovat čtyřhlásková slova. Úroveň 2 MÁMA, TÁTA, TETA, KOLO, PUSA, ŽÁBA, JARO, KAŠE, ŠACHY, ŠATY, PILA, RYBA, RÝŽE, LYŽE, VÍLA, BOTA, SOVA, HUSA, RUKA, NOHY, KUŘE, MOŘE, HORA, SENO, ZIMA, PĚNA (P-J-E-N-A), RŮŽE, KŮŽE, LANO, LASO, VÁZA, LÉTO, ZIMA, PILA, LÍPA, VÁZA, NOTY, MASO, MÍSA, KOSA, HORA, ….. Trénujte s dětmi řeč robotů. Začněte od trojhláskových slov - LES, PES, VES, BIČ, MÍČ, ČÁP, DŮM, KOS, PÁS, LAK, MEČ, ŽÁK, BIČ, NOS, NOC, PUK, LUK, SŮL, ROK, SÝR. Slova dětem říkejte po písmenech a děti by měly slovo složit dohromady. Pokud by nevěděly, můžete slovo popsat. Například L-E-S (Rostou tam hřiby.) L-U-K (Střílí se z toho šípem.) nebo podpořit obrázkem (Dáte do řady více obrázků. Hláskujete daná slova a dítě hledá, který obrázek by to mohl být.) Sluchovou analýzu a syntézu slov děti využijí pří psaní slov a později vět. |